آیا بیماری خود ایمنی درمان میشود for Dummies

Wiki Article

سیستم  انتقال عصبی: این سیستم مسئول کنترل فشارخون و ضربان قلب است.

پودر کاسنی را می‌توان با قهوه مخلوط کرد تا میزان کافئین قهوه پایین بیاید.

ایمنی انفعالی برای مصونیت کودک نسبت به برخی از عفونت‌ها در سال‌های اولیه زندگی ایجاد می‌شود. گاهی برای تقویت مکانیسم دفاعی بدن آنتی‌بادی‌های سنتزی به صورت داروی تزریقی به بدن وارد می‌شوند. در این حالت نیز ایمنی به شکل انفعالی به وجود می‌آید.

طحال: اندامی به اندازه یک مشت است که در حفره شکمی قرار دارد.

سیستم ایمنی بدن در تمام سنین قابلیت حفاظت از بدن را دارد اما هر چه سن افزایش می‌یابد بر قدرت این سیستم افزوده می‌شود. در بزرگسالان به دلیل مواجه با پاتوژن‌های مختلف و متعدد، این سیستم بهتر می‌تواند در مقابل عوامل خارجی روش دفاعی صحیح را اتخاذ کند. به همین دلیل است که بزرگسالان نسبت به کودکان کمتر دچار بیماری می‌شوند.

علل فشار خون پایین ممکن است متنوع باشند و به صورت موقتی یا دائمی بروز کند. برخی از علل اصلی فشار خون پایین شامل تغذیه نامناسب، خونریزی، خواب کم، مصرف دارو، بیماری‌های مرتبط با قلب و عروق، عوامل محیطی و روانی و غیره باشد.

بیماری‌های عفونی در بدن توسط باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها و سایر پاتوژن‌ها ایجاد می‌شوند. پاتوژن‌ها سلول‌ها و ارگانیسم‌های کوچکی هستند که معمولا به وسیله سرفه، عطسه یا تماس‌های بدنی بین افراد انتقال می‌یابند، همچنین گاهی این عوامل بیماری‌زا با آلودگی‌ آب‌های آشامیدنی، انتقال خون و مایعات بدنی نیز از فرد به فرد دیگر سرایت می‌کنند.

قند خون، یا گلوکز یکی از اصلی ترین قند های موجود در خون می‌باشد.

غدد لنفاوی: غده‌های کوچکی در سراسر بدن وجود دارند و در کنار عروق لنفاوی تجمع می یابند.

اگر فشار خونتان به طور ناگهانی کاهش پیدا کرد یا این که به طور قابل‌توجهی کمتر از حد معمول بود، باید به دنبال درمان آن باشید. درصورتی‌که پزشک عمومی تشخیص داد که افت فشار خون به علت مشکلات قلبی است، باید به متخصص قلب مراجعه کنید و اگر تشخیص داد که این وضعیت ناشی از مشکلات هورمونی است، باید توسط دکتر داخلی ویزیت شوید.

اگر علائم فشار خون پایین همچون ادرار بیش از حد، تب، خستگی یا هر علائم جدی دیگری داشتید که به مدت طولانی ادامه داشت و برطرف نشد، مراجعه به پزشک ضروری است.

با توجه به حساسیت حوزه سلامت تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مطالبی معتبر و تأییدشده در اختیار شما قرار دهیم. از‌این‌رو برای انتشار

سیستم ایمنی بدن برای بقای انسان ضروری است. این سیستم، بدن را در برابر مهاجمان بیرونی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و توکسین‌ها (مواد سمی تولید شده توسط میکروب‌ها) محافظت می‌کند.

در بدن انسان پروتئین‌هایی وجود دارد که در حالت عادی غیرفعال هستند و در صورت ایجاد عفونت در نقاط مختلف بدن فعال شده بیماری خود ایمنی چیست و با همکاری هم منافذی را در غشای سلول‌های پاتوژن ایجاد کرده و به این ترتیب آن‌ها را از بین می‌برند.

Report this wiki page